- Հարցական դերանվան փոխարեն գրի´ր տրված գոյականները՝ պահանջված ձևով (տրական հոլովով):
Ընկեր, եղբայր, մարդ, մարդկություն, խոսք, գործ, վերադարձ:
Ընկերոջ, եղբոր, մարդու, մարդկության, խոսքին, գործին, վերադարձին:
Հավատալ ո՞ւմ : Հավատալ ինչի՞ն:
- Հարցական դերանվան փոխարեն գրի´ր տրված գոյականները՝ պահանջված ձևով (բացառական հոլովով):
Ընկեր, եղբայր, մարդիկ, հանդիպում, զրույց, հարցուփորձ:
Ընկերոջից, եղբորից, մարդուց, հանդիպումից, զրույցից, հարցուփորձից:
Խուսափել ումի՞ց: Խուսափել ինչի՞ց:
- Հարցական դերանվան փոխարեն գրի´ր տրված գոյականները՝ պահանջված ձևով (գործիական հոլովով):
Երեխա, աշակերտներ, ընկերներ, գրականություն, մեքենա, սպորտ:
Երեխայով, աշակերտներով, ընկերներով, գրականությամբ, մեքենայով, սպորտով:
Տարվել ումո՞վ: Հետաքրքրվել ինչո՞վ:
- Նայի´ր տրված բառերի գործիական հոլովաձևերի կազմությանը և բացատրի´ր: Տրված ձևերն ինչո՞վ են տարբերվում գործիականի այլ ձևերից:
Ուղղական Տրական Գործիական
Բարձրություն — բարձրության — բարձրությամբ կամ՝ բարձրությունով:
Ուրախություն — ուրախության — ուրախությամբ կամ՝ ուրախությունով:
Մտերմություն — մտերմության — մտերմությամբ կամ՝ մտերմությունով:
Երդում — երդման- երդմամբ կամ՝ երդումով:
Արյուն — արյան — արյամբ կամ՝ արյունով:
Անուն — անվան — անվամբ կամ՝ անունով:
- Երկինք և մարդ բառերի տրված բառաձևերը տեղադրի´ր հոլովման աղյուսակում:
Երկնքում, երկնքից, երկինքը(ը), երկնքով, երկնքի(ն), մարդով, մարդու(ն), մարդ(ը), մարդուց:
Ուղղական — երկինքը, մարդ
Տրական — երկնքի, մարդուն
Բացառական — երկնքից, մարդուց
Գործիական — երկնքով, մարդով
Ներգոյական — երկնքում
- Ընկեր, սրճարան գոյականները հոլովի´ր:
Ի՞նչ հարցի է պատասխանում հոլովներից յուրաքանչյուրը:
- Կազմի´ր բառակապակցություններ՝ հարցական դերանունները փոխարինելով գոյականներով:
Ընկնել ո՞ւր:
Ընկնել ծուղակը, ընկնել փոսը:
Հանդիպել որտե՞ղ:
Հանդիպել սրճարանում, հանդիպել փողոցում:
- Կազմի´ր բառակապակցություններ՝ հարցական դերանունները փոխարինելով գոյականներով:
Վերադառնալ ո՞ւր, ինչի՞ն:
Տուն, երկիր, միտք, կարծիք:
Միտք, հայելի, ջրեր, ապակի, կարծիք:
Անրադառնալ ինչի՞ն, որտե՞ղ:
Մտքին, հայելուն, ջրերին, ապակուն, կարծիքին:
Տուն, երկիր, մտքին, կարծիքին:
- Կազմի´ր բառակապակցություններ՝ հարցական դերանունները փոխարինելով գոյականներով:
Դավաճանել ո՞ւմ, ինչի՞ն:
Հարազատներին, ազգին:
Ուրանալ ո՞ւմ, ի՞նչ(ը):
Ծնողին, հայրենիքը:
- Գտի´ր Ա և Բ խմբերի բառերի բոլոր հնարավոր կապակցությունները:
Ա. Բացատրել, ներկել, կարոտել, մոռանալ:
Ի՞նչ անել
Բ. Տատին, ընտանիքին, հորը, դասը, սխալը, մարդկանց, զանցանքը, ընտանիքը:
Ու՞մ, ինչի՞ն
Ում ինչ անել:
- Գտի´ր Ա և Բ խմբերի բառերի բոլոր հնարավոր կապակցությունները:
Ա. Փարվել, գրկել, բռնել:
Բ. Թևը, երեխային, թևին, աղջկան, գլուխը, Արային, գլխին, Լուսինեին, մազերը, մորը, մազերին, գեղեցկուհուն:
Ի՞նչ անել ու՞մ ինչի՞ն:
- Գտի´ր Ա և Բ խմբերի բառերի բոլոր հնարավոր կապակցությունները:
Ա. Հպարտանալ, կարոտել, սիրել, մտաբերել:
Բ. Հողը, ծնողներին, ջուրը, ընկերներին, հողին, ընկերներով, հողով, քրոջը, ջրին, քրոջով, ջրով, հայրենիքը, արևը, արևին:
Ի՞նչ անել ու՞մ ինչի՞ն:
- Բացի և բացառությամբ կապերով և տրված բառերով կազմի ր հոմանիշ բառակապակցություններ:
Օրինակ`
Աղջիկ- բացի աղջկանից, բացառությամբ աղջկանից:
Ընկեր — բացի ընկերոջից, բացառությամբ ընկերոջից:
կին — բացի կնոջից, բացառությամբ կնոջից:
Արման — բացի Արմանից, բացառությամբ Արմանից:
տեր — բացի տիրոջից, բացառությամբ տիրոջից:
մարդիկ — բացի մարդկանցից, բացառությամբ մարդկանցից:
տղաներ — բացի տղաներից, բացառությամբ տղաներից:
կինո — բացի կինոյից, բացառությամբ կինոյից:
արվեստ — բացի արվեստից, բացառությամբ արվեստից:
վարդեր — բացի վարդերից, բացառությամբ վարդերից:
մեղու — բացի մեղվից, բացառությամբ մեղվից:
- Փակագծում տրված գոյականները գրի´ր համապատասխան հոլովով:
(Նյու Յորքի) բնակիչները զարմանքով դիտում էին 19-ամյա մի (ուսանողի), որը սիրալիր (ժպիտով) սեղմում էր մի մեծ հանրախանութ մտնող բոլոր (այցելուների) ձեռքերը: Այդ (ձևը) 8643-րդ (հաճախորդին) (ողջունելուց) հետո նա վեր պարզեց կապտած ձեռքը և բացականչեց.
-Ուռա´: Ռուզվելտի (ռեկորդը) գերազանցեցի:
Հավանաբար (քչերն) է հայտնի, որ 1907 (թվականին) Սպիտակ (տունը) մի (ընդունելության) ժամանակ (ԱՄՆ-ի) այն ժամանակվա նախագահը սեղմել էր 8513 (մարդու) ձեռք:
- Փակագծում տրված գոյականները գրի´ր համապատասխան հոլովով:
Երբեմն (ծովից) լույս է դուրս գալիս: Այն դիտվում է մակերեսային տաք(ջրեր)՝…(ալիք) կապտականաչավուն…(լուսարձակում)…(տեսք): Ծովային…(լուսարձակում) գլխավոր աղբյուրը միաբջիջ օրգանիզմներն են, որոնք ինչպես…(բույսեր), այնպես էլ…(կենդանիներ) հատկություն ունեն: Նրանք…(արև) էներգիան լուսային…(էներգիա) վերածելու բացառիկ ունակություն ունեն: Քիմիական բարդ…(ռեակցիա)… (հետևանք) առաջանում է «սառը» լուսարձակում, որը չի ուղեկցվում… (ջերմություն)…(արտադրություն):
Նախադասության միտքն այնպես արտահայտի´ր, որ ընդգծված բառը փակագծում տրված հոլովով լինի:
Գերմանիայի Շտրեբեկ գյուղի բնակիչները մոտ հազար տարի շախմատ են խաղում:(գյուղում)
Գերմանիայի Շտրեբեկ գյուղում, բնակիչները մոտ հազար տարի շախմատ են խաղում:
Ավելի քան հարյուր տարի է, ինչ աշակերտները պարտադիր քննություն են հանձնում, որի ժամանակ և´ շախմատի մասին գիտելիքներն են ստուգվում, և´ խաղալու կարողությունը (տարուց):
Հարյուր տարուց ավել է, ինչ աշակերտները պարտադիր քննություն են հանձնում, որի ժամանակ և´ շախմատի մասին գիտելիքներն են ստուգվում, և´ խաղալու կարողությունը (տարուց):
Փարիզում կայացած միջազգային մրցաշարերից մեկի ժամանակ վերջին տեղը գրավեց անգլիացի մի շախմատիստ, որի ազգանունը Չեմպիոն էր: (մրցաշարի, ազգանունով)
Փարիզում կայացած միջազգային մրցաշարի ժամանակ վերջին տեղը գրավեց անգլիացի մի շախմատիստ, Չեմպիոն ազգանունով: (մրցաշարի, ազգանունով)
Սիրելի թիմին պարտվելու ամոթից փրկելու համար արգենտինացի ֆուտբոլասերները ընդմիջման ժամանակ դարպասների տակ ռումբ էին դրել: (թիմը)
Սիրելի թիմը պարտվել էր: Ամոթից փրկելու համար արգենտինացի ֆուտբոլասերները ընդմիջման ժամանակ դարպասների տակ ռումբ էին դրել: (թիմը)
- Նախադասության միտքն այնպես արտահայտի´ր, որ ընդգծված բառը փակագծում տրված հոլովով լինի:
Ստոկհոլմի թագավորական գրադարանն ունի շախմատին նվիրված հիսուն հազար գիրք: (գրադարանում)
Շախմատին նվիրված հիսուն հազար գիրք կա Ստոկհոլմի թագավորական գրադարանում: (գրադարանում)
- Փորձի´ր բացատրել, թե ի´նչ են ցույց տալիս գործիական հոլովով դրված ընդգծված գոյականները:
Ծերուկը երկաթե ձողով գրում էր կավե սալիկի վրա:
Արտում մի մարդ կար, որ խոտ էր քաղում մանգաղով:
Բահով էր փորել այդ հսկա փոսը:
Այն նկարը կարծես թութակի պոչով է նկարել:
Ուզում ես այս ամուր պատը փոքր քլունգով քանդե՞լ:
Տաբատի վրայի բիծը սպունգով ու օճառով մաքրեց:
Գործիական հոլովը պատասխանում է ինչո՞վ հարցին:
- Փորձի´ր բացատրել, թե ի՞նչ են ցույց տալիս տրական հոլովով դրված ընդգծված գոյականները:
Վերջապես մոտենում ենք տաճարին:
Զանազան ուտեստներով զարդարված սկուտեղը մատուցեց հյուրին:
Աթոռներ չկային. Սեղանը մոտեցրեց բազմոցին:
Շատ տարիներ հետո հասավ փնտրածամրոցին:
Ձեռքի բաժակը տվեց հորը:
Ուզում էր լարի ծայրը հասցնել սյունին:
Սեռական-տրական հոլովը պատասխանում է ու՞մ, ի՞նչին հարցերին:
- Գրի՛ր, թե ի՛նչ հոլովով են դրված և ի՛նչ ընդհանուր իմաստ ունեն ընդգծված բոլոր բառերը:
Փոքրիկը պահել էր հյուրի կոշիկները:
Ընկերոջ կրիան պահում էր իրենց տանը:
Մոր պայուսակը չբացած էլ իմանում էր, թե մեջն ի՛նչ կա իր համար:
Միրգը հորեղբոր այգուց են բերում:
Սեղանի ոտքն է դարձրել խաղալիք:
Հոր ամբողջ ունեցվածքը մնաց կրտսեր որդուն:
Սեռական-տրական հոլովը պատասխանում է ո՞ւմ հարցին:
- Գրի՛ր, թե ի՛նչ հարցի են պատասխանում և ի՛նչ են ցույց տալիս ուղղական հոլովով դրված, ընդգծված բառերը:
Եղբայրը կամաց դուրս եկավ ու դուռը փակեց:
-Եղբա՛յր ջան, ինձ էլ տար քեզ հետ,- խնդրեց փոքրիկը:
Նրա եղբայր Տիգրանը ձևացրեց, թե չի լսում:
Սուլելով հետևից եկողն էլ եղբայրն է:
Երկու եղբայր ունի:
Երեխան բողոքում էր, թե ինքը եղբայր շատ է սիրում, բայց չունի:
Այս բառերի ուղիղ ձևը (եղբայր) է:
- Գրի՛ր, թե ի՛նչ հարցի են պատասխանում և ի՛նչ են ցույց տալիս ընդգծված, գործիական հոլովով դրված բառերը:
Մի ամսով էր գնացել, բայց տարով մնաց:
Գնացքն անցնում էր լայնատարած դաշտով:
Ամեն ինչ սիրով ու պատրաստկամությամբ է անում:
Ընկերներով հավաքվել են մեկի տանը:
Մի պատրվակով տնից դուրս եկավ:
Ճանապարհը մի կիլոմետրով էլ երկարեց:
Այս բոլորը պատասխանում են ինչո՞վ, ումո՞վ հարցերին:
Հոլովն արտահայտում է բառի հարաբերությունը նախադասության մեջ մտնող այլ բառերի հետ:
Հոլովական ձևերը սովորաբար բազմիմաստ են, բայց յուրաքանչյուր հոլով ունի հիմնական իմաստ:
Որոշյալ և անորոշ առում