English. April 10. Homework

Ex. 3

B) Compete the sentences. Choose the correct adjective and use the comparative form. 

1. Italian is more modern then (old / modern) Latin.

2. The Amazon River is longer (short / long) the Nile.

3. Iceland is small the (big / small) India.

4. Learn Chinese for most, Europeans is more difficult (easy / difficult) to learn Italian.

5. Sydney is far from (slose to / far from).

Հայոց լեզու, գրականություն: Ապրիլի 10. 2019թ

  1. Անուղղակի խոսքերը դարձրո՛ւ ուղղակի :

Օրինակ՝ Արան ասաց, որ ինքը շատ արագ է վազում :
— Ես շատ արագ եմ վազում ,- ասաց Արան :

Փոքրիկ իշխանն ասում էր.

-Ես միշտ ուզում եմ իմանալ, թե ինչո՞ւ են փայլում աստղերը:

 

Թագավորն ասաց.

-Ինձ բոլոր աստղերն են ենթարկվում:

 

Ճանապարհորդը պատմում էր.

-Ես կարող եմ գնել նոր հայտնաբերած աստղերը:

 

Գործարար մարդը պնդում էր.

-Ես կարող եմ գնել նոր հայտնաբերած աստղերը:

 

Աշխարհագրագետը հարցնում էր.

-Արդյոք նորահայտ մոլորակի վրա օվկիանոս կա:

 

Գայլը տեսավ, որ հովիվներն իրենց վրանում գառան միս են ուտում ու նախատեց.

-ի՞նչ հարայրհրոց կբարձրացնեին, եթե միս ուտողը ես լինեի:

 

2.Անուղղակի խոսքերը դարձրո՛ւ ուղղակի:

 

Ծովը նավաբեկյալին ասաց.

-Նավի խորտակվելու մեղավորը ոչ թե ես եմ, այլ հողմը, որ թռչում է իմ վրայով:

 

Շունը գայլին հարցրեց.

-Ի՞նչ ես անելու մի ամլիկ գառը, որ բան ու գործդ թողած՝ եկել ես նրան փախցնելու:

 

Գյուղացին որդիներին ասաց.

-Եթե դուք իրար հետ հաշտ լինեք, ոչ մի թշնամի ձեզ չի հաղթի, իսկ եթե գժտվեք, ամեն մեկն էլ հեշտությամբ կհաղթի:

 

Շների ճանկն ընկած գայլը շատ ափսոսաց և ասաց.

-Դու որսի ետևից ընկնելով քո կյանքն ես կորցնում:

 

3. Տեքստը փոխադրի՛ր՝ անուղղակի խոսքերն ուղղակի դարձնելով:
Բռնցքամարտի չեմպիոն, համաշխարհային հռչակի տեր Մուրը ջազային նվագախմբի տնօրեն ընկերոջից մի մեծ գումար փող առավ:

Նա ընկերոջը հարցրեց.

-Ի՞նչ երաշխավորագիր կտաս ինձ:

Վերջինս պատասխանեց.

-Ես ուզում եմ, որ դու իմ նվագախմբի անդամ դառնա:

Մարզիկը շատ զարմացավ և ասաց.

Ես երաժշտական լսողություն չունեմ և ոչ մի գործիք չեմ նվագել երբևէ:

Տնօրենը պատասխանեց.

-Դա կարևոր չէ, դրա փոխարեն դու առողջ թոքեր ու շատ հայտնի անուն ունես:

 

Լրացուցիչ կրթություն 

Կարդալ պատմվածքը՝ ուրիշի ուղղակի խոսքը անուղղակի, անուղղակի խոսքը ուղղակի դարձնելով:

Քեռի Ֆրանցը

Լյուդվիգ Թոմա

Մայրս նամակ ստացավ զորացրված սպա քեռի Ֆրանցից և ասաց.

-Ես իսկապես ուրախ եմ, որ քեռի Ֆրանցրը գրել է, թե կամենում է ինձ մի կանոնավոր տղամարդ սարքել, և դա մեզ վրա նստելու է ութսուն մարկ՝ յուրաքանչյուր ամիս։
Նա ասաց, որ պետք է քաղաք փոխադրվեր, որտեղ ապրում էր իր քեռին։

Եվ նա ասաց.

-Մենք չորրորդ հարկում էին և շուրջբոլորը բարձրահարկ տներ էին և ոչ մի այգի չկար այնտեղ։
Նա ասաց, իրավունք չուներ երբևէ խաղալու, և այնտեղ ոչ ոք չկար, բացի քեռի Ֆրանցից ու քեռակին Աննայից, որոնք ամբողջ ժամանակ զգույշ էին, որ նրան որևէ բան չպատահի։

Նրա Քեռին այնքան խիստ էր նրա նկատմամբ, որ ամեն անգամ, երբ աչքն ընկնում էր նրա վրա, ասում էր` «Սպասիր, դո՛ւ, անբան, անդաստիարակ, ես քեզ մարդ եմ սարքելու»…

Պատուհանից կարելի էր թքել ցած և լսել ճտճտոցր սալահատակին, երբ չէր դիպչում թիրախին։ Բայց երբ թուքը անցորդների գլխին էր ընկնում, նրանք գազազած դեսուդեն էին նայում ու ահավոր հայհոյանքներ տեղում։ Հաճախ, իհարկե, նա ծիծաղում էր։ Բայց այդ գործը միշտ էլ տհաճ էր նրա համար։

Ուսուցիչը նրան տանել չէր կարողանում, ասում էր, որ շատ վատահամբավ է նա։ Մի բան, որն իհարկե ճիշտ չէր. վատ վկայականն էլ նրա համար էր, որ տիկին ռեկտորի ընթրիքի մեջ ալյուր փչող «ռումբ» էր դրել։
Արածն, իհարկե, գովելի բան չէր, բայց ուսուցիչն էլ չի կարծում՝ դրա համար պիտի  կաշին քերթեր։ Քեռի Ֆրանցը նրան շատ լավ էր ճանաչում և քանիցս էլ եկավ նրան տեսության։ Հետո էլ համաձայնության եկան, որ բոլորով ձեռք-ձեռքի տված՝ նրան «մարդ» դարձնեն։

Երբ դպրոցից տուն էր գալիս, պարտադրված անմիջապես նստում էր ու սկսում դաս սովորել։

Քեռին միշտ էլ հետևում էր նրան ու ասում, որ Էլի նույն հիմարություններն է անում։

Անդաստիարակ, անպատկառ, սպասիր, ես դեռ քեզ ցույց կտամ

Մի անգամ էլ թվաբանության խնդիր էր փորձում լուծել, չէր կարողանում։ Դիմեց քեռուն, որովհետև նա մայրիկին ասել էր, որ ինքը կամենում է նրան աջակցել։

Քեռակինն էլ ասել էր, որ քեռին շատ սուր միտք ունի, և նա շատ բան կարող է սովորել նրանից։
Այդ պաաճառով էլ նրան խնդրեց օգնել լուծելու այդ խնդիրը։ Նա կարդաց խնդիրն ու ասաց նրան անպե´տք դդում։

Էլի չի կարողանում։ Էլ սրանից հեշտ… Հետո նստեց ու սկսեց լուծել խնդիրը։ Բայց խնդիրր չէր լուծվում։
Քեռին փորձում էր, փորձում։ Նա ճաշից հետո ամբողջ ժամանակն անցկացրեց դրա վրա։ Եվ երբ նա հարցրեց նրան՝ արդյո՞ք գտել է պատասխանը, իսկույն գազազեց և շատ կոպիտ ու կոշտ հայհոյեց։ Արդեն պատրաստվում էին ընթրել, երբ նա բերեց լուծումն ու ասաց, թե էս հո մի բան չէր, էշի՛ գլուխ։ Հիմա կարող է արտագրել։
Նա արտագրեց ու հանձնեց ուսուցչին։

Հինգշաբթի օրր նա բերեց պատասխանները։ Ես էլ այն կարծիքին էի, որ անպայման մի չորս ստացած կլինեմ։ Բայց նորից երկուս էի ստացել։ Էջը լրիվ կարմրացրած էր, և ուսուցիչս ասաց, որ նման հիմար աշխատանք միայն ավանակը կարող էր անել։
Իսկ նա ասաց, որ իր քեռին է լուծել խնդիրը։ Նա միայն արտագրել է։ Եվ ամբողջ դասարանը պայթեց ծիծաղից։ Ուսուցիչս խիստ կարմրած ասաց, որ նա մի անպետք ստախոս է: Կյանքն էլ բանտում է ավարտելու։

Ասաց, որ հետո էլ նրան երկու ամբողջ ժամ պատժված պահեց դպրոցում։ Քեռին արդեն սպասում էր նրան, որովհետև միշտ էլ, երբ պատժվում է և ստիպված երկար մնում դպրոցում, քեռին ծեծում էր նրան։ Բայց նա անմիջապես բղավեցի, որ մեղավորն ինքն է, քանի որ սխալ է լուծել խնդիրը, և ուսուցիչն ասել է՝ նման մի հիմար աշխատանք միայն ավանակր կարող է անել։
Այստեղ նա իսկականից սկսեց ծեծել ինձ և դուրս գնաց:

Հաջորդ օրր ուսուցիչը կանչեց նրան ու ասաց, որ նա նրա լուծումր մի անգամ էլ է վերանայել, շատ էլ ճիշտ է, բայց կատարված է շատ հին ձևով, որն այսօր այլևս չի կիրառվամ։

Բոլորովին վնաս չունի, որ նա երկու ժամ պատժված մնացիր դպրոցում։ Արտագրելիս սխալ է թույլ տվել և արժանի է եղել այդ պատժին։
Նրանք համաձայնաթյան էին եկել։ Որովհետե քեռին էլ ասաց, որ նա խոսել է ուսուցչի հետ։ Լուծումր շատ էլ ճիշտ էր, բայց նա, արտագրելիս անուշադիր է գտնվել և սխալ է թույլ տվել։
Նա ասաց, որ ուշիուշով է արտագրել։ Լուծումը ամբողջովին սխալ էր։

Մայրը գրեց նրան, որ քեռին իրեն գրել է, թե ինքն այլևս նրան օգնել չի կարող, որովհետև նա, ամենահասարակ հաշիվները նույնիսկ արտագրել չի կարողանում, և ինքը շփոթմանքի մեջ է ընկնում այդ պաաճառով։
Սրան ասում են՝ իսկական ստահակ։