151.Ըստ կազմության` տրված ածականները բաժանի՛ր չորս խմբի:
Ալեծուփ, մեծ, ուժեղ, հոտավետ, հորդառատ, առևտրական, հոդային, ոսկեհուռ, խոշոր, սիրելի, միջմոլորակային, ահեղամռունչ, համեստ, մարդամոտ:
152.Ա խմբի գոյականներից ածականներ ստացի՛ր Բ խմբի ածականակերտ ածանցների միջոցով:
Ա. Տուն, իմաստ, գույն, ոսկի, երկաթ, համ:
Մեծ տուն, մեծ իմաստ, սիրելի գույն, խոշոր ոսկի, խոշոր երկաթ, սիրելի համ:
Բ. Ան, դժ, յա, ատ, եղեն, եղ:
Անհամեստ, դժգույն, ամենամսյա, պոչատ, ոսկեղեն, գունեղ:
153.Տրված բայերից ածականներ կազմի՛ր և ընդգծի՛ր ածականակերտ ածանցները:
Վստահել, համակրել, բացատրել, դյութել, գրավել, հուզել, բարկանալ, վախենալ, ամաչել, պարծենալ:
Վստահելի, համակրելի, դյութիչ, գրավիչ, հուզիչ, բարկացած, վախկոտ, ամաչկոտ, պարծենկոտ:
154.Տրված բառակապակցությունների իմաստներն արտահայտի՛ր ածականներով և ընդգծի՛ր ածականակերտ ածանցները:
Յոթ գյուխ ունեցոդ, երկու երես ունեցող, երկու փող ունեցող, եռանդով օժտված, շատ բուրդ ունեցոդ, գույն ունեցող, թևեր ունեցող, մեծ ուժ ունեցող, երեք տարի (ամ) տևող, տասը տարեկան:
Յոթգլխանի, երկերեսանի, երկփողանի, եռանդագին, բրդոտ, գունավոր, թևավոր, ուժեղ, երեքամյա, տասնամյա:
155.Կետերը փոխարինի՛ր ածականակերտ ածանցներով:
Անկենդան, չկամ, չխոսկան, հայրիկ, կիսատ, փառավոր, վայրի, աղի, արևելք, երևանյան, ընկերական, կծու, ազդող, թրթռող, հնչյուն, շաչող, խոհեր, դողդոջավոր:
156.Ընդգծված բառերի իմաստներն արտահայտի՛ր բառակապակցություններով և բացատրի՛ր, թե այդ ածականներն ինչո՛ւ ոչ թե ուն, այլ յուն ածանցով են կազմվել:
Օրինակ`
Ահեղաշաչյուն փոթորիկ — Ահեղ շաչյունով փոթորիկ:
Քաղցրահնչյուն մեղեդի: — քաղցր հնչյունով մեղեդի:
Քնքշաշրշյուն զգեստ: — քնքուշ շրշյունով զգեստ:
Բարեհնչյուն ձայն: — բարի հնչյունով ձայն:
Դառնահնչյուն ոռնոց: — դառը հնչյունով ոռնոց:
159.Տեքստերի ածականներն ըստ անհրաժեշտության դարձրո՛ւ բաղդատական կամ գերադրական աստիճանի:
Ֆուտբոլում խաղարկվող մրցանակների մեջ պատվավորներն անհատական «Ոսկե գնդակ», «Ոսկե կոշիկներ» և «Արծաթե կոշիկներ» մրցանակներն են: «Ոսկե գնդակի» տեր դառնում է այն ֆուտբոլիստը, որ մայրցամաքի ամենալավ մարզիկն է ճանաչվում: «Ոսկե կոշիկներն» ու «Արծաթե կոշիկները» համապատասխան թիթեղներից կարված կոշիկներ են, որ հանձնվում են եվրոպական երկրների ամենալավ ռմբարկուներին:
Գերմանացի ֆիզիկոս Կոենն ասում է, որ քսանմեկերորդ դարում կանայք լողի տարածությունը հեշտ են հաղթահարելու, քան մեր օրերում ամենալավ լողորդ համարվող տղամարդիկ:
Դանիացի Վեստերգարդը պատրաստել է աշխարհի մեծ` երեսունչորս տեղանոց հեծանիվն ու ամենափոքր մոտոցիկլը: Նա ասում է, որ ամենաճիշտ է դրանք օգտագործել ռեկլամի համար:
160.Տեքստերի ածականներն ըստ անհրաժեշտության դարձրո՛ւ բաղդատական կամ գերադրական աստիճանի: Ընղգծի՛ր այն ածականները, որոնք համեմատուության աստիճան չեն կարող ունենալ:
Ո՞վ է հեշտ վազում` գե՞ր, թե՞ նիհար մարդը: Այս պարզ հարցով զբաղվեցին ԱՄՆ-ի Հարվարդի համալսարանի բազմաթիվ գիտնականներ: Հետազոտվեցին տարբեր քաշի վազողներ` իրենց հետ տանելով տասնհինգ կիլոգրամ ծանրություն: Պարզվեց, որ որքան մեծ է մարմնի քաշը, մարդն այնքան մեծ արագություն է զարգացնում, իսկ էներգիայի ծախսը, ընդհակառակը, փոքր է լինում:
Անգլիական մի ընկերություն կառուցել է թեթև մեկտեղանի ինքնաթիռ, որն էժան է, քան ավտոմեքենաների մեծ մասը: Ինքնաթիռը թեթև է, ընդամենը հիսունհինգ կիլոգրամ: Նրա մեծ արագությունը ժամում 145 կիլոմետր է:
Ածականներ, որոնք համեմատական աստիճաններ չեն կարող ունենալ.
Մեկտեղանի, բազմաթիվ
Ածականներն ըստ կազմության լինում են պարզ և բաղադրյալ: Այլ խոսքի մասերից ածականներ են կազմվում ածականակերտ ածանցների կամ բառաբարդման միջոցով: Որակական ածականներն ունեն համեմատության աստիճաններ` դրական, բաղդատական և գերադրական: Տեղին և ճիշտ գործածված ածականները հարստացնում և ոճավորում են խոսքը:
Լրացուցիչ կրթություն
Նախագծեր
Мудрость мастера — Վարպետի իմաստությունը
К одному мастеру, великому знатоку борьбы, пришел ученик, чтобы поучиться у него этому искусству. Многие годы он тренировался с прилежанием, достойным восхищения.
Աշակերտը եկավ մեկ վարպետի մոտ, որը ըմբշամարտի մեծ գիտակ էր և որից կսովորեր ամեն ինչ: Երկար տարիներ նա մարզվում էր ջանասիրությամբ և հիացմունքային:
И вот настал день, когда мастер сказал ему:
Եվ հետո եկավ այն օրը, երբ վարպետը ասաց նրան.
— Ты научился всему, чему я мог тебя научить. Молодой борец возгордился и объявил всем, что теперь он лучший борец в стране и может победить на ринге кого угодно, даже своего учителя. Он вызвал учителя на бой, и тысячи людей пришли посмотреть на этот поединок.
-Դուք սովորեցիք այն ամենը, ինչը ես կարող էի սովորեցնել ձեզ:
Պատանի ըմբիշը հպարտացավ և հայտարարեց բոլորին, որ այժմ նա երկրի լավագույն ըմբիշտն է և ռինգում կարող է հաղթել յուրաքանչյուրին, նույնիսկ իր ուսուցչին: Նա ուսուցիչին կանչեց պայքարի, և հազարավոր մարդիկ եկան տեսնելու այդ պայքարը:
После длительной, спокойной и равной борьбы мастер вдруг неожиданным приемом уложил ученика на обе лопатки.
?
— Ты же говорил, что научил меня всему, — сказал побежденный ученик, тяжело переводя дыхание, — как же тогда могло случиться, что ты одолел меня приемом, которого я не знал?
—Դուք ասում էիք, որ ինձ ամեն ինչ սովորեցրել եք, — ասաց պարտված ուսանողը, շունչ քաշելով, — ինչպե՞ս կարող է պատահել, որ դուք ինձ հաղթեցիր այն տեխնիկայով, որի մասին ես չգիտեի:
— Юный друг, — сказал мастер, — я действительно научил тебя всему. Но, зная о том, что тебе не свойственно чувство благодарности, я приберег этот прием специально для сегодняшнего дня.
— Երիտասարդ ընկեր, — ասաց վարպետը, — ես իսկապես քեզ սովորեցի ամեն բան: Բայց իմանալով, որ երախտագիտության զգացողություն չունեք, ես վերապահեցի այս տեխնիկան հենց այսօր: